Principală » Anunț concurs – Șef direcție (Căpitan port Giurgiulești) – Direcția siguranța navigației, dirijarea traficului și pilotarea (25.09.23)

Anunț concurs – Șef direcție (Căpitan port Giurgiulești) – Direcția siguranța navigației, dirijarea traficului și pilotarea (25.09.23)

A N U N Ț
cu privire la condițiile de desfășurare a concursului
pentru ocuparea funcției vacante
în cadrul Agenției Navale a Republicii Moldova

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, Agenția Navală a Republicii Moldova anunță concursul pentru următoarea funcție vacante:
Direcția siguranța navigației, dirijarea traficului și pilotarea

Șef – 1 unitate

Informația necesară:
Denumirea autorității publice: Agenția Navală a Republicii Moldova
Sediul autorității: mun. Chișinău, șos. Hîncești, nr. 53, etajul 5
Locul de muncă: Portul Giurgiulesti (raionul Cahul)

Direcția siguranța navigației, dirijarea traficului și pilotarea

Funcția publică – șef (Căpitan port Giurgiulesti)

Salariul de bază: de la 20240 lei (brut) plus adaos pentru performanta pana la 10%, adaos in valoare de 20% lunar

Scopul general al funcției: Să contribuie la realizarea misiunii și obiectivelor strategice ale ANRM prin asigurarea siguranței navigației, dirijarea traficului și pilotare.

Sarcinile de bază:
1) Organizarea și managementul activității Direcției;
2) elaborarea documentelor și proiectelor de acte normative în domeniul transportului naval;
3) asigură siguranța navigației și ordinea și securitatea în port și cheiurile temporare și pe căile de acces;
4) stabilește ordinea circulației navelor în port, amplasarea și poziționarea acestora în acvatoriul portului;
5) verifică starea tehnică a cheiului, a dispozitivelor de ancorare și disponibilitatea cheiului pentru acostarea navelor;
6) supraveghează respectarea regulilor de navigație și staționare în porturi/cheiuri la intrarea/ieșirea în/din port în siguranța navelor;
7) verifică actele de bord, precum și documentele de calificare a echipajului navei și perfectează actele de intrare în port;
8) asigură furnizarea informațiilor hidrometeorologice către navele aflate în acvatoriului portului și pe căile de acces;
9) efectuează măsuri de adâncimi pentru asigurarea siguranței navelor la primirea avertismentelor cu privire la fenomenele hidrometeorologice periculoase;
10) verifică conformitatea încărcării navei cu regulile de încărcare și transportare a mărfurilor;
11) verifică actele de bord, precum și documentele de calificare a echipajului navei și perfectează actele de ieșire a navelor din port;
12) verifică pregătirea navei pentru ieșire din port și nu eliberează permis de plecare dacă sunt încălcate prevederile art. 95 alin. (2) din Codul navigației maritime comerciale al Republicii Moldova nr. 599/1999;
13) organizează și conduce prestarea serviciilor de pilotaj și de dirijare a circulației navelor;
14) supraveghează și controlează, din punct de vedere al siguranței navigației, activitățile de remorcaj și de legare/dezlegare a navelor în porturi;
15) supraveghează pilotarea navelor de către spărgătoarele de gheață pe căile de acces în port și în acvatoriul lui;
16) investighează accidentele navelor și sinistrelor în porturi și pe căile navigabile interne, determină cauzele acestora, oferă concluzii și ține evidența acestora;
17) autorizează ranfluarea bunurilor scufundate în acvatoriul portului și pe căile navigabile interne ale Republicii Moldova, lucrărilor de construcție, hidrotehnice și de altă natură, în teritoriul și acvatoriul portului;
18) autorizează efectuarea lucrărilor de reparație la bordul navelor care staționează în port, a inspecțiilor subacvatice ale corpului navei și altor tipuri de lucrări;
19) stabilește necesitatea și solicită instalarea sau suprimarea semnalelor de navigație și dispozitivelor de semnalizare în porturi și pe căile navigabile interioare ale Republicii Moldova și controlează funcționarea acestora;
20) organizează operațiunile salvare pentru a oferi asistență persoanelor și navelor aflate în primejdie în zona de apă a portului (cheiului) și la apropierea acestuia;
21) organizează acțiunile de salvare a persoanelor și navelor în limitele acvatoriului portului și pe căile de acces, de lichidare a incendiilor pe navele aflate în port sau pe căile de acces;
22) dispune implicarea navelor aflate în port sau pe căile de acces în operațiunile de salvare a persoanelor și navelor care suferă naufragiu în limitele acvatoriului portului;
23) operează modificări în ordinea stabilită de intrare/ieșire în/din port, de dislocarea și mișcare a navelor în acvatoriul portului, în cazurile schimbării condițiilor hidrometeorologice, producerii avariilor, altor circumstanțe ce pun în pericol securitatea și siguranța navigației în port și căile de acces;
24) monitorizează realizarea acțiunilor pentru prevenirea poluării acvatoriului portului cu deșeuri și ape reziduale de la nave, deversărilor de petrol și altor substanțe dăunătoare și a obiectelor care împiedică siguranța navigației, și lichidarea consecințelor;
25) interzice acostarea navei la chei și efectuarea operațiunilor de încărcare/descărcare în cazurile în care se constată neconformitatea navei, a cheiurilor, dispozitivelor de încărcare, a încărcăturii, nerespectarea cerințelor privind paza mărfurilor și în alte circumstanțe care împiedică navigația în siguranță în acvatoriul portului.
26) decide restricționarea și interdicția intrării navelor în port din cauza condițiilor hidrometeorologice și de navigație nefavorabile în port și pe căile de acces;
27) interacționează cu organele de stat, funcționari și entitățile ce activează în port pe subiectele ce țin de controlul sanitar-veterinar şi fitosanitar la frontieră (ANSA), a protecției mediului (Agenția de Mediu), managementului integrat al frontierei de stat (Inspectoratul General al Poliției de Frontieră), vamal (Serviciul Vamal) sau alte organe de stat abilitat
28) la efectuarea alarmelor de exercițiu la bordul navelor aflate în port emite permisul de lansare pe apă a șalupelor și bărcilor de salvare de pe navă;
29) emite, în ordinea stabilită, dispoziții pentru staționarea de lungă durată a navelor în acvatoriul portului;
30) coordonează schema tehnologică a serviciilor de organizare a transbordării încărcăturilor;
31) autentificarea jurnalelor de bord, jurnalelor de mașini, jurnalelor de gestionare a deșeurilor și apelor reziduale, jurnalelor de operațiuni petroliere pentru navele ce nu sunt tancuri petroliere, jurnalelor operațiunilor petroliere pentru tancuri petroliere;
32) organizează activitățile pentru asigurarea mobilizării în port și în acvatoriul acestuia;
33) monitorizează întreținerea adâncimilor declarate în porturi (cheiuri);
34) participă la elaborarea și coordonarea planurilor și proiectelor de dezvoltare a infrastructurii portuare pe termen mediu și lung.
35) exercită alte atribuții care îi sunt atribuite în conformitate cu legislația.
Condițiile de participare la concurs:
 deţine cetăţenia Republicii Moldova;
 posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
 are capacitate deplină de exerciţiu;
 nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
 este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;
 are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă-– superioare, de licență în domeniul transportului naval și anume: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, cu specialitatea de bază ,,transport și navigație maritimă comercială,, sau ,,conducerea și exploatarea navei de transport maritim,,
 deține calificarea de comandant de navă care îndeplinește cerințele Regulamentului II/2 sau II/3 al Convenției internaționale privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare și efectuare a serviciului de cart (STCW 1978) și un serviciu maritim de trei ani în calitate de comandant de navă.
 în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a), b) și f) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
 nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
 nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
 nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Experiență:
 3 ani de serviciu maritim în calitate de comandant de navă maritimă care îndeplinește cerințele Regulamentului II/2 sau II/3 al Convenției internaționale privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare și efectuare a serviciului de cart (STCW 1978)
 3 ani de experiență în serviciul public constituie un avantaj.

Cunoștințe:
 Cunoașterea legislației în domeniul transportului naval;
 Cunoașterea legislației în domeniul raporturilor juridice civile;
 Cunoașterea practicilor naționale și internaționale în domeniu;
 Cunoștințe în domeniul juridic și al administrării de stat;
 Cunoașterea limbii de stat, cunoașterea limbii engleze nivel B2. Cunoașterea altor limbi de circulație internațională constituie un avantaj;
 Cunoștințe de operare la calculator Word, Excel, PowerPoint, Internet.
Abilități: de lucru cu informația, analiză și sinteză, elaborare de normative, soluționare a problemelor de complexitate înaltă, consultare, instruire, prezentare, comunicare eficientă, lucru în echipă, de exercitare autonomă a sarcinilor de serviciu.
Atitudini/comportamente: integritate, lipsa manifestărilor de corupție, respectarea interesului public, desfășurarea activităților în mod etic, liber de manifestări de corupție, respect pentru drepturile omului, nediscriminare și egalitate de gen; deschidere față de cetățeni, mass-media și societatea civilă; inițiativă; perseverență; creativitate; corectitudine; responsabilitate; reputație ireproșabilă (lipsa implicării în cazuri dubioase, inclusiv demonstrate prin investigații jurnalistice, stil de viață corespunzător veniturilor oficiale etc.).
Bibliografia în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru concurs la funcția din cadrul Secției înmatriculări nave și personal navigant, Registrul de stat al navelor
Acte normative în domeniul administrației publice
 Constituția Republicii Moldova;
 Legea nr. 982/2000 privind accesul la informație;
 Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
 Legea nr. 158 /2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
 Legea nr. 239/2008 privind transparența în procesul decizional;
 Legea 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
 Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative;
 Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
Acte normative în domeniul de specialitate
 Hotărârea Parlamentului nr. 86/1998 pentru ratificarea Protocolului adițional la Convenția despre regimul navigației pe Dunăre
 Legea nr. 599/1999 pentru aprobarea Codului navigaţiei maritime comerciale al Republicii Moldova.
 Legea nr. 53/2001 pentru aderarea Republicii Moldova la Convenţia cu privire la Organizația Internațională Maritimă.
 Legea nr. 185/2005 pentru aderarea Republicii Moldova la Convenţia internaţională privind ocrotirea vieţii umane pe mare, adoptată la Londra la 1 noiembrie 1974, şi la Protocolul la ea (SOLAS 74), adoptat la Londra la 11 noiembrie 1988.
 Legea nr. 186/2005 cu privire la aderarea Republicii Moldova la Convenţia internaţională asupra răspunderii civile pentru daunele provocate prin poluarea cu hidrocarburi (CLC 92), adoptată la Londra la 27 noiembrie 1992.
 Legea nr. 187/2005 pentru aderarea Republicii Moldova la Convenţia internaţională asupra liniilor de încărcare, adoptată la Londra la 5 aprilie 1966, şi la Protocolul la ea (LL 66), adoptat la Londra la 11 noiembrie 1988.
 Legea nr. 188/2005 cu privire la aderarea Republicii Moldova la Convenţia internaţională asupra măsurii tonajului navelor (TONNAGE 69), adoptată la Londra la 23 iunie 1969.
 Legea nr. 189/2005 pentru aderarea Republicii Moldova la Convenţia internaţională pentru prevenirea poluării de către nave, adoptată la Londra la 2 noiembrie 1973, şi la Protocolul la ea (MARPOL 73/78), adoptat la Londra la 17 februarie 1978.
 Legea nr. 190/2005 pentru aderarea Republicii Moldova la Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart (STCW 78), adoptată la Londra la 7 iulie 1978, şi la Codul de pregătire, brevetare/atestare a personalului navigant şi efectuare a serviciului de cart (STCW Code), adoptat la Londra la 7 iulie 1995.
 Legea nr. 191/2005 pentru aderarea Republicii Moldova la Convenţia privind Regulile internaţionale pentru prevenirea abordajelor pe mare (COLREG 72), adoptată la Londra la 20 octombrie 1972.
 Legea nr. 192/2005 pentru aderarea Republicii Moldova la Convenţia pentru reprimarea actelor ilicite împotriva siguranţei navigaţiei maritime, adoptată la Roma la 10 martie 1988.
 Legea nr. 339/2006 pentru ratificarea Convenţiei Organizaţiei Internaţionale a Muncii nr. 152 privind securitatea şi igiena muncii în operaţiunile portuare.
 Legea nr. 395/2006 pentru aderarea Republicii Moldova la Convenţia Naţiunilor Unite asupra dreptului mării şi la Acordul referitor la aplicarea părţii a XI-a a Convenţiei Naţiunilor Unite asupra dreptului mării.
 Hotărârea Guvernului nr. 955/2006 cu privire la implementarea Codului internaţional pentru securitatea navei şi a facilităţii portuare (ISPS Code) şi a Rezoluţiei Organizaţiei Maritime Internaţionale A.959 (23) Forma Registrului de înregistrare continuă a istoriei navei şi îndrumarul de ţinere a acestuia.
 Legea nr. 296/2007 pentru ratificarea Acordului european referitor la transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interne (ADN).
 Legea nr. 37/2008 pentru ratificarea Convenţiei de la Budapesta privind contractul de transport de mărfuri în navigaţia interioară (CMNI).
 Hotărârea Guvernului nr. 576/2008 pentru aprobarea Memorandumului de înţelegere privind dezvoltarea reţelelor de transport maritim în regiunea Organizaţiei Cooperării Economice la Marea Neagră, semnat la Belgrad la 19 aprilie 2007.
 Legea nr. 176/2013 privind transportul naval intern al Republicii Moldova.
 Hotărârea Guvernului nr. 706/2018 cu privire la crearea Agenției Navale a Republicii Moldova.
 Hotărârea Guvernului nr. 546/2019 pentru aprobarea Regulamentului privind modul de amenajare și exploatare a cheiurilor temporare și edificiilor aferente pe căile navigabile interne ale Republicii Moldova.
 Ordin MADRM/MEI nr. 84/90/2019 cu privire la aprobarea Regulamentului privind procedura de coordonare a efectuării și supravegherii lucrărilor de menținere a șenalului navigabil intern al Republicii Moldova.
 Hotărârea Guvernului nr. 413/2021 pentru aprobarea Regulamentului privind stabilirea Sistemului de informare și monitorizare a traficului navelor maritime.
 ORDIN MIDR nr. 67/2022 cu privire la aprobarea Cerințelor minime pentru escală în porturile și cheiurile din Republica Moldova și a Formularelor de notificare a sosirii și plecării din port/chei, a listei de echipaj, a listei de pasageri.
 Ordinul ANRM nr. 13/2022 cu privire la aprobarea Regulamentului Căpitanului portului comercial maritim/fluvial.
 Ordinul ANRM nr. 30/2022 cu privire la aprobarea Regulamentului Serviciului de pilotaj.
 Legea nr. 13/2023 pentru aderarea Republicii Moldova la Convenția privind facilitarea traficului maritim internațional (FAL), astfel cum a fost amendată.

Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/prin e-mail „Dosarul de concurs”, care va include:
 formularul de participare (anexa >>>>click aici<<<<);
 copia buletinului de identitate;
 copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
 documente ce atestă experiența de muncă;
 cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu declarația pe propria răspundere privind absența antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire);
 documentele care atestă prestarea voluntariatului, în cazul în care candidatul consideră necesar.
Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicității acestora. Candidații depun documentele personal, prin poștă sau e-mail (cu condiția că candidații vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare).

Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs este – 24 octombrie 2023, ora 17-00.

Adresa poștală a ANRM: MD-2028, mun. Chișinău, șos. Hâncești, 53, etajul 5, bir. 511,

Persoana de contact: Școlnîi Angela, telefon: (022) 731396, e-mail: info@narm.md

Informația despre data și ora probei scrise și a interviului va fi plasată pe pagina web a Agenției Navale a Republicii Moldova www.narm.md, precum și va fi adusă la cunoștință fiecărui candidat admis la proba scrisă sau la interviu prin telefon sau mesaj electronic.
Comisia de concurs își rezervă dreptul de a respinge candidații care atestă lipsa reputației ireproșabile, precum și a altor condiții.