Principală » 26.11.2025 Anunț cu privire la prelungirea concursului pentru ocuparea funcției publice vacante de specialist principal în cadrul Direcției înregistrări nave, reglementări tehnice și evidență a personalului navigant (1 unitate-sector Sud)

26.11.2025 Anunț cu privire la prelungirea concursului pentru ocuparea funcției publice vacante de specialist principal în cadrul Direcției înregistrări nave, reglementări tehnice și evidență a personalului navigant (1 unitate-sector Sud)

A N U N Ț

cu privire la condițiile de desfășurare a concursului

pentru ocuparea funcției publice vacante

în cadrul Agenției Navale a Republicii Moldova

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, Agenția Navală a Republicii Moldova anunță concursul pentru următoarele funcții vacante:

Direcția înregistrări nave,reglementări tehnice și evidență a personalului navigant

1. Specialist principal – 1 unitate 

Informația necesară:

Denumirea autorității publice: Agenția Navală a Republicii Moldova

Sediul autorității: mun. Chișinău, șos. Hâncești, nr. 53, etajul 5

Direcția înregistrări nave, reglementări tehnice și evidență a personalului navigant

Funcția publică – specialist principal

Scopul general al funcției: înregistrarea navelor de tonaj mic și ambarcațiunilor de agrement în Catalogul Naval, examinarea și expertizarea tehnică a navelor de tonaj mic și a ambarcațiunilor de agrement înregistrate în Catalogul Naval, participarea la activitățile de atestare și calificare a personalului navigant și conducătorilor de ambarcațiuni.

Sarcini de bază:

1. Participarea la elaborarea normelor specifice de punere în aplicare și executare a cadrului de reglementare a înregistrării de stat a navelor.

2. Recepționarea, examinarea și analiza juridică a solicitărilor și documentelor parvenite pentru înregistrarea navelor în Catalogul Naval conform distribuirii teritoriale Nord/Centru/Sud a Republicii Moldova, prestarea serviciilor conexe înregistrării navelor de tonaj mic și ambarcațiunilor de agrement (actelor de navigație, certificate de radiere, confirmări privind consemnarea în Catalogul Naval a înregistrării/transferului/radierii gajului ambarcațiunilor, duplicatelor etc);

3. Ținerea Catalogului Naval în versiunile manuală și electronică, monitorizarea corectitudinii și  legalității înscrisurilor, perfectarea și editarea actelor de înregistrare a navelor de tonaj mic și ambarcațiunilor de agrement;

4. Examinarea solicitărilor organelor abilitate în materie de bunuri infracționale și perfectarea informației solicitate.

5. Examinarea și expertizarea tehnică a navelor de tonaj mic și a ambarcațiunilor de agrement înregistrate în Catalogul Naval conform distribuției teritoriale Nord/Centru/Sud, avizarea documentației tehnice pentru construcția, reconstrucția, transformarea, modernizarea, repararea, întreținerea și exploatarea navelor, materialelor și echipamentelor navale.

6. Recepționarea, examinarea documentelor prezentate pentru atestarea și obținerea certificatului navigatorului conform distribuției teritoriale Nord/Centru/Sud, participarea la comisiile de atestare a cunoștințelor navigatorilor.

7. Participarea la activitățile de control privind conformitatea navelor de tonaj mic și ambarcațiunilor cu cerințele tehnice.

Condițiile de participare la concurs:

  • deține cetățenia Republicii Moldova;
  • cunoaște limba română;
  • are capacitate deplină de exercițiu;
  • nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
  • are studii superioare de licență sau echivalente -în domeniul drept/transport naval/administrare publică.
  • în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, inclusiv dintr‑o funcție publică cu statut special, conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) al Legii nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public, sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  • în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale;
  • nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
  • nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție
  • nu are interdicția de a ocupa o funcție publică ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate;
  • domiciliat în una din localitățile limitrofe cu or. Cahul

Experiență:  1 an de experiență profesională în domeniu, experiența în serviciul public constituie un avantaj.

Cunoștințe:

  • cunoașterea legislației în domeniile de activitate atribuite în competența ANRM;
  • cunoașterea unei limbi de circulație internațională (nivel B1);
  • cunoașterea practicilor naționale și internaționale în domeniu;
  • cunoștințe de operare/programare la calculator (MC Office, Internet Browser);

Abilități: lucru cu informația, comunicare eficientă, aplanare a situațiilor de conflict, lucrul în echipă, analiză și sinteză, consultare, prezentare, exercitarea autonomă a sarcinilor de serviciu;

Atitudini/comportamente: integritate, lipsa manifestărilor de corupție, respectarea interesului public, desfășurarea activităților în mod etic, respect pentru drepturile omului, nediscriminare și egalitate de gen; deschidere față de cetățeni, mass-media și societatea civilă; inițiativă; perseverență; creativitate; corectitudine; responsabilitate; reputație ireproșabilă (lipsa implicării în cazuri dubioase, inclusiv demonstrate prin investigații jurnalistice, stil de viață corespunzător veniturilor oficiale etc.).

Salariu de funcție: de la 8780  lei (brut) potrivit Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar. Spor cu caracter specific – 20%.

Bibliografia în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru concurs

Acte normative

  • Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018;
  • Legea nr. 599/1999 pentru aprobarea Codului navigației maritime comerciale al Republicii Moldova;
  • Legea nr. 176/2013 privind transportul naval intern al Republicii Moldova;
  • pentru aprobarea Regulamentului privind navigația pe căile navigabile interioare și navigația pe fluviul Dunărea;
  • privind aprobarea Reglementării tehnice pentru ambarcațiunile de agrement și motovehiculele nautice;
  • Hotărârea Guvernului nr. 723/2023 pentru aprobarea normelor și standardelor privind examinarea tehnică a navelor de navigație interioară și de recunoaștere a societăților de clasificare de navigație interioară;
  • Hotărârea Guvernului nr. 706/2018 cu privire la crearea Agenției Navale a Republicii Moldova;
  • Ordin DCDT nr. 111/2004 cu privire la aprobarea actelor normative ce ţin de activitatea Inspectoratului de stat pentru navele de tonaj mic;
  • Ordinul Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Nr. 49 din 12-03-2024 cu privire la publicarea Standardului european de stabilire a cerințelor tehnice pentru navele de navigație interioară ES-TRIN 2021/1.

Surse de informare

www.narm.md

www.midr.gov.md

www.legis.md

Persoanele interesate pot depune personal/prin poștă/prin e-mail „Dosarul de concurs”, care va include:

  • formularul de participare (anexă >>>>click aici https://cariere.gov.md/ro/alte-documente-utile-3488.html<<<<);
  • copia buletinului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii, după caz, însoțit de certificatul de recunoaștere și echivalare, eliberat de Ministerul Educației și Cercetării;
  • copiile certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare relevante funcției publice vacante;
  • documentele ce atestă experiența profesională de exercitare efectivă a atribuțiilor de serviciu (copia carnetului de muncă, certificatele privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
  • certificatul de cazier judiciar;
  • documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar acest lucru.

Notă:

Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicității acestora. Candidații depun documentele personal, prin poștă sau e-mail (cu condiția că candidații vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare).

Cazierul judiciar și documentele ce atestă experiența profesională sau, după caz, prestarea voluntariatului pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Actele de studii specificate la sbp. 3), obținute în străinătate se prezintă, după caz, însoțite de certificatul de recunoaștere și echivalare, eliberat de Ministerul Educației și Cercetării, în termen de 30 de zile de la data la care candidatul a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Termenul limită de depunere a documentelor pentru participare la concurs este –   19 decembrie 2025, ora 17:00.

Adresa poștală a ANRM: MD-2028, mun. Chișinău, șos. Hâncești, 53, etajul 5, bir. 511.

Persoana de contact: ȘCOLNÎI Angela, telefon: (022) 731396, e-mail: info@narm.md

Informația despre data și ora probei scrise și a interviului va fi plasată pe pagina web a Agenției Navale a Republicii Moldova www.narm.md, precum și va fi adusă la cunoștință fiecărui candidat admis la proba scrisă sau la interviu prin telefon sau mesaj electronic.

Comisia de concurs își rezervă dreptul de a respinge candidații care atestă lipsa reputației ireproșabile, precum și a altor condiții.