Principală » Anunț cu privire la desfășurarea concursului

Anunț cu privire la desfășurarea concursului

APROB

Igor ZAHARIA, director al

Agenției Navale a Republicii Moldova 22 aprilie 2021

A N U N Ț

cu privire la condițiile de desfășurare a concursului pentru ocuparea funcţiei vacante în cadrul Agenției Navale a Republicii Moldova

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009, Autoritatea administrativă „Agenţia Navală a Republicii Moldova” anunţă concursul pentru următoarele funcţii vacante:

Secția înmatriculări nave, personal navigant și Registrul de Stat al navelor

  1. Inspector principal – 1 unitate

Informația necesară:

Denumirea autorității publice: Agenția Navală a Republicii Moldova

Sediul autorității: mun. Chișinău, str. Șoseaua Hîncești, nr. 53

  1. Secția înmatriculări nave, personal navigant și Registrul de Stat al navelor

Funcția publică – inspector principal

Scopul general al funcţiei: Să asigure respectarea de către persoanele fizice și juridice a cadrului normativ în domeniul înmatriculării şi evidenţei navelor tonaj mic și ambarcațiunilor în Catalogul Naval, prin realizarea proceselor tehnice de înregistrare, evidență, arhivare și păstrare a documentelor.

Sarcinile de bază: 

  1. Înregistrarea navelor tonaj mic și ambarcațiunilor în Catalogul Naval al RM.
  2. Ținerea registrelor și arhivei din cadrul secției.
  3. Ținerea Catalogului Naval în versiunile manuală și electronică și monitorizarea corectitudinii și legalității înscrisurilor;
  4. Introducerea și stocarea datelor în registrele electronice;
  5. Formarea dosarelor navelor înregistrate;
  6. Clasificarea și arhivarea documentelor și rapoartelor în format electronic și fizic;
  7. Perfectarea extraselor, confirmărilor, duplicatelor în domeniul de competență;
  8. Elaborarea și prezentarea rapoartelor statistice în domeniul de competență.
  9. Examinarea documentelor prezentate de solicitanți.
  10. Alte funcții la indicația conducerii

Condiţiile pentru ocuparea funcției publice vacante în cadrul Agenției Navale a Republicii Moldova:

Condiţii de bază:

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;

b) posedă limba de stat limitele stabilite de lege;

c) are capacitate deplină de exerciţiu;

d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;

e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;

f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă – superioare, de licență sau echivalente, în domeniul drept, transporturi, administrare publică,  economie;

g) în ultimii 3 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;

h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;

i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;

j) nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Experiență:

  • 1 an de experiență profesională în domeniul drept, transporturi, administrare publică,  economie, experiența în serviciul public constituie un avantaj.

Cunoştinţe:

  • Cunoaşterea legislaţiei în domeniul transportului naval;
  • Cunoaşterea legislaţiei în domeniul raporturilor juridice civile;
  • Cunoaşterea practicilor naţionale şi internaţionale în domeniu;
  • Cunoștințe în domeniul juridic și al administrării de stat;
  • Cunoașterea limbii de stat, cunoașterea limbii engleze nivel B2;
  • Cunoașterea altor limbi de circulație internațională constituie un avantaj;
  • Cunoştinţe de operare la calculator  Word, Excel, PowerPoint, Internet.

Abilităţi:

  • de comunicare, de soluționare a problemelor operaționale în domeniul de competență, de lucru cu informaţia, de analiză şi sinteză, de elaborare a documentelor, de argumentare, de prezentare, instruire, motivare, mobilizare de sine, comunicare eficientă.

Atitudini/comportamente:

  • respect faţă de oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, rezistenţă la efort şi stres, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

Bibliografia concursului:

  • Constituţia Republicii Moldova
  • Acte normative în domeniul serviciului public:
  • Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
  • Legea nr.25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
  • Legea nr.133 cu privire la declararea averii şi intereselor personale;
  • Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative.
  • Legea nr.239-XVI din 13 noiembrie 2008 privind transparenţa în procesul decizional;
  • Hotărîrea Guvernului nr.201 din 11 martie 2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public”;

Bibliografie de specialitate:

  1. Legea pentru aprobarea Codului navigaţiei maritime comerciale al Republicii Moldova nr. 599-XIV  din  30.09.1999;
  2. HG nr.855 din 30.07.2007 cu privire la aprobarea Regulilor de înregistrare a navelor maritime
  3. Hotărîrea Parlamentului RM nr.1431 din 24.12.1997 pentru ratificarea Acordului European privind principalele căi navale interne de importanţă internaţională;
  4. Legea RM nr.176 din 12.07.2013 privind transportul naval intern al Republicii Moldova.
  5. Legea RM nr. 1107 din 06.06.2002 pentru aprobarea Codului Civil al RM, Publicat : 22-06-2002 în Monitorul Oficial Nr. 82-86 art. 661; Republicat în Monitorul Oficial nr.66-75 din 01.03.2019 art.132.
  6. Legea RM nr. 71 din 22.03.2007 cu privire la registre.
  7. Legea 142/2018 cu privire la schimbul de date și interoperabilitate.
  8. Ordinul DCDT nr.111 din 30.07.2004 cu privire la aprobarea actelor normative ce țin de activitatea Inspectoratului de stat pentru navele de tonaj mic.

Persoanele interesate pot depune Dosarul de concurs la adresa: 

mun. Chişinău, str. Șoseaua Hîncești, 53, et. 5, bir. 511.

Documente ce urmează a fi prezentate:

Copia buletinului de identitate:  Da; Certificat medical:  Da; Cazier juridic:  Da; Copia carnetului de muncă:  Da; Alte documente necesare:

  • formularul de participare la concurs (vezi varianta electronică: http://www.narm.md/wp-content/uploads/2021/05/formular_participare_concurs.pdf ), completat şi semnat olograf;
  • copiile diplomelor de studii şi certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
  • 2 foto 3 x 4;
  • cazierul judiciar sau declarația pe propria răspundere;
  • certificat medical sau declarația pe propria răspundere.

* Copiile documentelor prezentate vor fi autentificate notarial sau vor fi prezentate împreună cu originalele în vederea verificării veridicității lor.

** Documentele originale vor fi scanate și prezentate prin poșta electronică.

Modalitatea de depunere a documentelor:

Personal*, prin poștă* sau prin e-mail**: info@narm.md

Telefon de contact: 0(22) 731-396,

Adresa poștală a ANRM: mun. Chişinău, str. Șoseaua Hîncești, 53, et. 5, bir. 511, MD-2028.

Termenul limită de depunere a Dosarului de concurs este – 21.05.2021, ora 16.00.

Informaţia despre data si ora probei scrise si a interviului va fi plasată pe pagina web a Agenției Navale a Republicii Moldova www.narm.md precum şi va fi adusă la cunoştinţa fiecărui candidat admis la proba scrisă sau la interviu prin telefon sau mesaj electronic.